קידום אתרים אורגני (SEO) וקידום אתרים ממומן (PPC) הן שתיים מהשיטות היעילות ביותר להגדיל את התנועה לאתר.
מה ההבדלים?
בקידום אתרים אורגני (SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization), המטרה היא להגדיל את מספר המבקרים באתר באמצעות שיפור המיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש.
קידום אתרים ממומן (PPC, ראשי תיבות של מודל התשלום הנפוץ Pay Per Click), היא שיטת פרסום במנועי חיפוש, ובה המפרסמים מציעים הצעות מחיר כדי להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות הממומנות בחיפושים של מילות מפתח מוגדרות והתשלום רק על מודעות שמשתמשים הקליקו עליהן.
המטרה של אתר כלשהו צריכה להיות לכידת לידים מוסמכים והדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא על ידי יידוע לקוחות פוטנציאליים שלך שאתה קיים. קבלת דירוג גבוה לאתר שלך בגוגל היא אחד האתגרים הרבים שעומדים בפני כל העסקים בעת קידום ושיווק השירותים שלהם. האם עליך לשלם עבור פרסום, כמו גוגל אדוורדס, או להשקיע מאמץ ולשחק את המשחק הארוך באמצעות קידום אתרים אורגני? זו שאלה קשה וזו שצריכה לקחת בחשבון בזהירות לפני שיוצאים לדרך . מרבית העסקים אינם יודעים אם לעסוק באסטרטגיית קידום אתרים אורגנית או באסטרטגיית חיפוש בתשלום, או אכן אם להשתמש בשניהם. כל עסק הוא שונה ופועל במרחב ייחודי כך שאין תשובה נכונה או לא נכונה, עם זאת היעדים העסקיים, אילוצי התקציב והזמן שלך ימלאו תפקיד חשוב בכיוון שאתה לוקח.
מה שאנחנו כן יודעים מניסיון ,הוא שאם אתה טועה באסטרטגיית השיווק שלך זה יכול לעלות לך הרבה זמן וכסף, ובסופו של דבר להזיק יותר מתועלת.
קידום אתרים אורגני – SEO
היתרון הגדול ביותר שיש לדירוג חזק של קידום אתרים אורגני הוא שדירוג אורגני נוטה להיות מהימן יותר ממה שמפורסם. גוגל קיימת מספיק זמן כדי שהמשתמשים יוכלו להיות חכמים כאשר הם מפרסמים אותם. נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך שדירוג אורגני גבוה מושך 50% יותר קליקים מאשר התוצאות הממומנות . עם זאת בחשבון, עסקים בעלי דירוג אורגני גבוה יותר מקבלים אמון מוגבר אשר בתורו שווה להכנסות מוגדלות . וכאן נכנסות למשחק סוכנויות SEO.
ב- Web Plus Studio אנו מבטיחים שאתרי האינטרנט שלנו ידידותיים לגוגל, מגדילים את הביצועים שלהם ואת הדירוג , ובתורם את החשיבות הנתפסת שלהם בעיני מנוע החיפוש. אנו דואגים שהטקסט שלך יהיה רלוונטי, הכותרות שלך מתויגות כראוי (H1> H6), תמונות האתרים שלך מותאמות ומתויגות וכי האתר ידידותי לנייד. אנו שמים לב במיוחד לביצועי השרת, למסירת אתרים ויציבות על ידי שימוש בשירותים כמו MaxCDN (Network Delivery Network) ו- Cloudflare כדי לעזור להגביר את התוספת! ראינו כמה תוצאות מדהימות לכל אחד מלקוחות ה- SEO שלנו, אבל זה לא מדע מדויק וזה יעד נע. מכיוון שGoogle מעדכנת באופן קבוע את אלגוריתם החיפוש שלהם שמשפיע על דירוגם של אתרים.
קידום אתרים אורגני לוקח מאמץ, מיקוד והרבה סבלנות אך ברגע שהאתר שלך הוקם הוא ללא ספק מניב תוצאות מדהימות לטווח הארוך ,העוזרות לעסקים לצמוח על סמך זכות ואמון ולא על עומק הכיסים.
קידום אתרים ממומן – PPC
ישנן צורות רבות של פרסום מקוון בתשלום אך עבור מאמר זה נתמקד ב- Google AdWords. הם בסופו של דבר השחקן הגדול והידוע יותר.
AdWords של גוגל מחייבת על בסיס תשלום לקליק (PPC). כלומר, כשמישהו לוחץ על המודעה שלך אתה מחויב. מונחי חיפוש פופולריים יקרים יותר לרכישה מאלו שפחות פופולריים. התעריף שאתה מחויב לקליק תלוי בשוק שלך ואיפה תרצה לפרסם.
כשמתחילים קמפיין שיווקי בתשלום, חשוב להבין מה הלקוחות שלך מקלידים כשמחפשים את השירות שלך. לעתים קרובות זה לא מונחי החיפוש היקרים והפופולאריים, אלא מונחי חיפוש longtail – שהם הרבה יותר זולים עם פחות תחרות ומכרה זהב פוטנציאלי לבירורים חדשים. אנחנו ממליצים לבצע מחקר על כך מכיוון שגם longtail יכול להיות שווה ל -10 חיפושים בחודש שהוא די חסר טעם – לפחות בעינינו. היתרון הגדול ביותר של PPC הוא בכך שתוכלו לשלוט באילו מונחים האתר שלכם יופיע. זה מועיל במיוחד כשאתה מנסה לקבוע איזה מונח מילות מפתח מניב את התוצאות הטובות ביותר. באמצעות כלי ניהול של Google AdWord, אתה יכול לראות בקלות אילו מילות מפתח ממירות למבקרים באתר.
לסיכום
אין כאן תשובה נכונה או לא נכונה. הכל תלוי בעסק שלך, בתחרות ובתקציב שלך.
עבור עסקים רבים תערובת של תוצאות אורגניות וממומנות לרוב עובדת הכי טוב. הדירוג האורגני מעניק לעסק שלך סמכות מסוימת, אמון ותוצאות לטווח ארוך יותר בעוד מודעות בתשלום מספקות מיקום מיידי בדירוג גבוה יותר ונראות מוגברת. בין אם אתה מתכוון לנהל שיווק דיגיטלי משלך או לעסוק בסוכנות דיגיטלית, אנו ממליצים לבצע את המחקר שלך. מה המתחרים שלך עושים? איך הם מדורגים? באילו מונחי מילות מפתח הם משתמשים? לעתים קרובות מדי ראינו שעסקים עוסקים בסוכנויות דיגיטליות, בידיעה שהם צריכים לשווק את עצמם באופן מקוון אך מבלי להבין היטב מה זה כרוך. ללקוחות שלנו רוב הזמן לא אכפת להם מה אנחנו עושים, הם פשוט דואגים לתוצאות. וכבעל עסק אני יכול להבין את זה.