כיצד ליצור אסטרטגיה שיווקית למדיה חברתית

אסטרטגיה שיווקית במדיה חברתית היא סיכום של כל מה שאתה מתכנן לעשות ומקווה להשיג במדיה החברתית. זה מנחה את הפעולות שלך ומאפשר לך לדעת אם אתה מצליח או נכשל.

 

שלב 1. קבע יעדים שיווקיים במדיה חברתית המתאימים ליעדים עסקיים

השלב הראשון ליצירת אסטרטגיה מנצחת הוא קביעת היעדים והמטרות שלך. ללא יעדים, אין לך דרך למדוד הצלחה או החזר השקעה (ROI).

כל אחת מהיעדים שלך צריכה להיות:

ספציפי
ניתן למדידה
בר השגה
רלוונטי
תחום בזמן

עקוב אחר מדדים משמעותיים

קל לעקוב אחר מדדים  אך קשה להוכיח את ערכם האמיתי. במקום זאת, התמקד במקום זאת ביעדים כמו הפקות לידים, הפניות באינטרנט ושיעור ההמרות.

שלב 2. למד כל מה שאתה יכול על הקהל שלך

הידיעה מיהו הקהל שלך – ולקוח אידיאלי – ומה הם רוצים לראות בחברה היא המפתח ליצירת תוכן שמשתמש ירצה להגיב עליו ולשתף. זה גם קריטי אם אתה רוצה להפוך את העוקבים של המדיה החברתית ללקוחות עבור העסק שלך. נסה ליצור פרסומות של קהל / קונה. אלה מאפשרים לך לחשוב על האוהדים, העוקבים והלקוחות הפוטנציאליים שלך כאנשים אמיתיים עם צרכים  אמיתיים. וזה יאפשר לכם לחשוב בצורה ברורה יותר על מה להציע להם.

אסוף נתונים בעולם האמיתי אל תניח הנחות.

ניתוח מדיה חברתית יכול גם לספק המון מידע חשוב על מי העוקבים שלך, היכן הם גרים, אילו שפות הם מדברים וכיצד הם מתקשרים עם המותג שלך ברשת החברתית. תובנות אלה מאפשרות לך לחדד את האסטרטגיה שלך ולמקד טוב יותר את המודעות החברתיות שלך.

שלב 3. חקר את התחרות

הסיכויים הם שהמתחרים שלך כבר משתמשים במדיה חברתית – וזה אומר שאתה יכול ללמוד ממה שהם כבר עושים. ערכו ניתוח תחרותי ניתוח תחרותי מאפשר לך להבין מי בתחרות ואיך הם מצליחים (ומה פחות טוב). תקבל אינדיקציה טובה למה הצפי בענף שלך, מה שיעזור לך להגדיר יעדים משלך למדיה חברתית. ניתוח זה גם יעזור לכם לאתר הזדמנויות. לדוגמה, אולי אחד המתחרים שלך דומיננטי בפייסבוק, אך  לא עשה מאמץ בטוויטר או באינסטגרם. אולי תרצה להתמקד ברשתות בהן הקהל שלך מופיע, במקום לנסות ולנצח את האוהדים הרחק משחקן דומיננטי.

שלב 4. ערוך ביקורת במדיה החברתית

אם אתה כבר משתמש בכלי מדיה חברתית, עליך לקחת צעד אחורה ולהסתכל על מה שכבר עשית והצלחת. שאל את עצמך את השאלות הבאות:

מה עובד ומה לא?
מי מתחבר אליך ברשתות החברתיות?
באילו רשתות קהל היעד שלך משתמש?
איך הנוכחות שלך במדיה החברתית משתווה לזו של המתחרים שלך?

לאחר שתאסוף את כל המידע הזה במקום אחד, תהיה לך נקודת התחלה טובה לתכנן כיצד לשפר את התוצאות שלך.

הביקורת שלך אמורה לתת לך תמונה ברורה של איזו מטרה כל אחד מהחשבונות החברתיים שלך משרת. אם מטרת החשבון אינה ברורה, חשוב אם כדאי לשמור. כדי לעזור לך להחליט, שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם הקהל שלי כאן? אם כן, כיצד הם משתמשים בפלטפורמה זו? האם אוכל להשתמש בחשבון זה כדי להשיג יעדים עסקיים משמעותיים שאלת השאלות הקשות הללו תעזור לשמור על האסטרטגיה שלך במעקב וממוקד.

שלב 5. הגדר חשבונות ושיפור פרופילים קיימים

כשאתה מחליט באילו ערוצים חברתיים להשתמש, תצטרך גם להגדיר את האסטרטגיה שלך לכל רשת.

לדוגמה, מנהלת המדיה החברתית של Benefit Cosmetics, אנג'לה פורקרו, אמרה ל- eMarketer: "למדריכי האיפור שלנו … אנחנו עוסקים בסנפצ'אט ואינסטגרם. לעומת זאת, טוויטר מיועד לשירות לקוחות. "

הגדר (ובצע אופטימיזציה) של חשבונותיך

לאחר שהחלטת באילו רשתות להתמקד, הגיע הזמן ליצור את הפרופילים שלך – או לשפר פרופילים קיימים כך שיתאימו לתוכנית האסטרטגית שלך. הקפד למלא את כל שדות הפרופיל השתמש במילות מפתח שאנשים ישתמשו בהן כדי לחפש את העסק שלך השתמש בתמונות בגודל נכון לכל רשת.

שלב 6. מצא השראה

למרות שחשוב שהמותג שלך יהיה ייחודי, אתה עדיין יכול לשאוב השראה מעסקים אחרים שהם גדולים מבחינה חברתית .דפים כאלה יכולים להציע תובנות יקרות ערך שתוכלו ליישם למטרות משלכם עבור כל רשת חברתית.

המותגים האהובים עליכם במדיה החברתית.

אחרי מי אתה נהנה לעקוב במדיה החברתית? מה הם עושים שמאלצים אנשים לעסוק ולשתף את התוכן שלהם?

חשבונות וקמפיינים עטורי פרסים

תוכלו גם לבדוק את הזוכים בפרסי הפייסבוק  כדי לקבלת דוגמאות למותגים חזקים ולמדיה החברתית שלהם.

שימו לב שלכל אחד מהחשבונות האלה יש קול, נימה וסגנון עקביים. עקביות היא המפתח לסייע לעוקבים שלך להבין למה לצפות מהמותג שלך. הם יידעו מדוע עליהם להמשיך לעקוב אחריך ומה הערך שהם יקבלו מכך. זה גם עוזר לשמור על המיתוג שלך באופן עקבי גם כאשר יש לך אנשים רבים העובדים בצוות החברתי שלך.

שאל את העוקבים שלך

צרכנים יכולים גם להציע השראה למדיה חברתית. על מה מדברים לקוחות היעד שלך ברשת? מה תוכלו ללמוד על רצונותיהם וצרכיהם? אם יש לך ערוצים חברתיים קיימים, אתה יכול גם לשאול את העוקבים הקיימים שלך מה הם רוצים ממך. רק וודא שאתה עובר ומספק את מה שהם מבקשים.

שלב 7. צור לוח שנה לתוכן מדיה חברתית

שיתוף תוכן נהדר הוא כמובן חיוני, אך חשוב באותה מידה שתקבע תוכנית שתשתף תוכן בכדי שתשיג את ההשפעה המרבית. לוח השנה לתוכן המדיה החברתית שלך צריך גם לתת את הדעת על הזמן שתקדיש לאינטראקציה עם הקהל (למרות שאתה צריך לאפשר גם מעורבות ספונטנית כלשהי).

צור לוח זמנים לפרסום

לוח השנה לתוכן המדיה החברתית שלך מפרט את התאריכים והשעות שבהם תפרסם סוגי תוכן בכל ערוץ. זה המקום המושלם לתכנן את כל פעילויות המדיה החברתית שלכם – החל משיתוף תמונות וקישורים לפוסטים וסרטוני בלוג. זה כולל גם את הפרסום היומיומי שלך וגם תוכן עבור קמפיינים במדיה חברתית. לוח השנה שלך מבטיח שהפוסטים שלך יהיו מפוזרים כראוי ומפורסמים בשעות האופטימליות.

תכנן את תמהיל התוכן שלך

וודא כי לוח השנה שלך משקף את הצהרת המשימה שהקצית לכל פרופיל חברתי, כך שכל מה שאתה מפרסם פועל כדי לתמוך ביעדים העסקיים שלך.

 

הצבת סוגי הפוסטים השונים הללו ביומן התוכן שלך תעזור להבטיח לשמור על היחס שתכננת. אם אתה מתחיל מאפס ופשוט אינך בטוח אילו סוגי תוכן לפרסם, נסה את הכלל 80-20:

80 אחוז מהפוסטים שלך צריכים ליידע, לחנך או לבדר את הקהל שלך

20 אחוז יכולים לקדם ישירות את המותג שלך.

לאחר הגדרת לוח השנה שלך, השתמש בכלי תזמון או בתזמון בכמויות גדולות כדי להכין את ההודעות שלך מראש ולא להתעדכן כל העת לאורך כל היום. זה מאפשר לך לעצב את השפה והפורמט של הפוסטים שלך במקום לכתוב אותם תוך כדי תנועה בכל פעם שיש לך זמן.

שלב 8. בדוק, הערך והתאם את האסטרטגיה שלך

אסטרטגיית המדיה החברתית שלך היא מסמך חשוב מאוד לעסק שלך, ואינך יכול להניח שתשיג אותו בדיוק ממש מהניסיון הראשון. כשאתה מתחיל ליישם את התוכנית שלך ולעקוב אחר התוצאות שלך, אתה עשוי לגלות שכמה אסטרטגיות אינן עובדות טוב כמו שציפית, בעוד שאחרות פועלות אפילו טוב יותר מהצפוי.

עקוב אחר הנתונים שלך

בנוסף לניתוח בתוך כל רשת חברתית (ראה שלב 2), באפשרותך להשתמש בפרמטרים של UTM כדי לעקוב אחר מבקרים חברתיים בזמן שהם עוברים באתר שלך, כך שתוכל לראות בדיוק אילו פוסטים חברתיים מניעים את התנועה הגדולה ביותר לאתר שלך.

הערך מחדש, בדוק ועשה הכל שוב

ברגע שנתונים אלה יתחילו להיכנס, השתמש בהם כדי להעריך מחדש את האסטרטגיה שלך באופן קבוע. אתה יכול גם להשתמש במידע זה כדי לבדוק פוסטים, קמפיינים ואסטרטגיות שונים זה בזה. בדיקה מתמדת מאפשרת לך להבין מה עובד ומה לא, כך שתוכל לחדד את האסטרטגיה שלך בזמן אמת.

סקרים יכולים גם להיות דרך נהדרת לגלות עד כמה האסטרטגיה שלך עובדת. שאל את העוקבים שלך, רשימת הדוא"ל ומבקרי האתר אם אתה עונה על הצרכים והציפיות שלהם, ומה הם רוצים לראות יותר. ואז דאג לספק את מה שהם אומרים לך.

בתחום החברתי הדברים משתנים במהירות.

רשתות חדשות עולות, בעוד שאחרות עוברות שינויים דמוגרפיים משמעותיים. העסק שלך יעבור גם תקופות של שינוי. כל זה אומר שאסטרטגיית המדיה החברתית שלך צריכה להיות מסמך חי שאתה מסתכל עליו באופן קבוע ולהתאים אותו לפי הצורך. התייחס אליו לעתים קרובות כדי לעקוב אחריך, אך אל תחשוש לבצע שינויים כך שישקפו טוב יותר יעדים, כלים או תוכניות חדשים.

כשאתה מעדכן את האסטרטגיה החברתית שלך, דאג ליידע את כל הצוות שלך. ככה כולם יכולים לעבוד יחד כדי לעזור לעסק שלך להפיק את המרב מחשבונות המדיה החברתית שלך.

Comments are disabled.

דילוג לתוכן